Mūsu skolotāji
Mārtiņš Gulbis
Mūsu skolas vadītājs, vairāku programmu autors un pasniedzējs.
2007. gadā radās ideja kļūt par skolotāju un nonākt izglītības jomā un jau pēc diviem gadiem Mārtiņš kļuva par fizikas skolotāju. Darba laikā saprata, ka grūti saprast teoriju, ja tā netiek pielietota praktiski. Tā arī radās ideja izveidot "Laboratorium zinātnes skolu". Skola, kuru mēs tagad pazīstam, radās 2014.gadā un turpina attīstīties.
Par izglītību un interesēm:
Mārtiņam ir maģistra grāds dabaszinātes ķīmijā, ka arī augstākā izglītība pedagoģijā- vidusskolas ķīmijas skolotājs.
Patīk izzināt dabu un cilvēkus, pēdējā laikā ļoti aizrauj augi un dārzkopība.
Kas ir galvenais, ko tu vēlies iedot skolēniem?
«Lai skolēni ar nerimstošu zinātkāri turpina patstāvīgi pētīt un mācīties arī tad, kad mācību process skolā ir beidzies.»
Es lepojos:
«Ar to, ka daudzi skolēni, kuri pie mums mācās vai mācījās:
- piedalās ķīmijas un fizikas olimpiādēs un iegūst godalgotas vietas;
- ar prieku turpina padzīļināti pētīt viņus interesējošos jautājumus;
- palīdz saviem skolotājiem vadīt mācību stundas vispārizglītojošās skolās;
- palīdz saviem draugiem un klasesbiedriem saprast fiziku un ķīmiju.»
Par "Laboratorium zinātnes skolu":
«Varu teikt to, ka tās vērtības ir ļoti svarīgas mūsdienās, un svarīgākās no tām ir:
- Zinātkāre - bērnos un jauniešos rodas/attīstās zinātkāre pētīt, domāt, mācīties;
- Ilgtspējība - zinātnes skolas tagadnes patiesie darba augļi sabiedrībā būs vērojami vēl tikai nākotnē vismaz vairāku gadu desmitu garumā. Turpinot savu darbu, ilgtermiņa ietekme sabiedrībā arvien palielināsies.»
Andrejs Tokmakovs
Ķīmijas un fizikas skolotājs.
Sāka savu karjeru izglītības jomā 2016. gadā, kad uzstājās savas pirmās macību grupas priekšā. Paralēli pasniedzēja darbam mūsu skolā Andrejs strādā kā pētnieks Latvijas Universitātes Cietvielas fizikas institūtā.
Par izglītību un interesēm:
Pabeidza RTU materialzinātnes un lietišķas ķīmijas fakultates maģistratūru.
Brīvajā laikā viņam patīk buvēt, audzēt augus un ziedus ar permakultūras paņemieniem, kā arī lasīt grāmatas.
Kas ir galvenais, ko tu vēlies iedot skolēniem?
«Ļoti daudzas parādības mūsū apkartnē ir cieši saistītas. Gribu pēc iespējas vienkaršāk paradīt likumsakarības starp tām.»
Es lepojos:
«Ar to, ka spēju stastīt pēc iespējas kodolīgāk un vienkaršāk.»
Par “Laboratorium zinātnes skolu”:
«Jebkurā laikmētā bija un ir vērtīga cilvēka vēlēšanās palielināt savas zināšanas un praktiskās spējas izpildīt/realizēt iedomāto. Laboratorium zinātnes skolā teorija vienmēr nāk kopā ar praksi. Mācēt padarīt un alkt pēc zināšanām palīdzēs tikt dzīvē, kur vēlies.»
Linda Trofimoviča
Ķīmijas un fizikas pasniedzēja.
Diezgan liela pieredze darbā ar bērniem: pirms nokļuva mūsu skolā divus gadus strādāja bērnudārzā, tad pie mums nokļuva skolotāja asistenta lomā.
Par izglītību un interesēm:
Šobrīd studē Latvijas Universitātē Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultātē, Vides zinātnes programmā.
Savā brīvajā laikā nodarbojas ar sporta jogu un tenisu, kā arī patīk izpausties radoši zīmēšanā.
Kas ir galvenais, ko tu vēlies iedot skolēniem?
«Spēju saprast, ka viss sarežģītais var būt vienkāršs.»
Es lepojos:
«Ka bērniem pēc nodarbības parādās dzirkste acīs, kas veido tieksmi visu izzināt un saprast. Kā arī redzu būtisku attīstību savos panākumos kā Laboratorium darbiniekam.»
Par "Laboratorium zinātnes skolu":
«Sabiedrībai Laboratorium dod jaunas iespējas, spēju saprast un izzināt pasauli caur praktiskām lietām. Man Laboratorium sniedz iespēju iesaistīties kopīgā bērnu nākotnes attīstībā un, protams, brīnišķīgu kolektīvu.»
Vladislavs Aščeulovs
Kursu programmas autors un ķīmijas-fizikas pasniedzējs.
Vladislavu vienmēr ir interesējušas dabaszinātnes, vidusskolā pasniedza vairākas ķīmijas stundas un pat augstākās matemātikas pamatus, kā arī palīdzēja Inženieru skolas klasesbiedriem sagatavoties fizikas eksāmenam 12. klasē.
Par izglītību un interesēm:
Ieguvis maģistra grādu Kembridžas universitātē, absolvējot programmu “Natural Sciences”.
«Man patīk mācīties pašam un mācīt citus. Brīvajā laikā aizraujos ar riteņbraukšanu, ģitāras spēli, klavierēm, datoriem un pastaigām.»
Kas ir galvenais, ko tu vēlies iedot skolēniem?
«Tagad mans mērķis ir ieinteresēt tos, kuriem zinātne šķiet garlaicīga. Es vēlos, lai mani skolēni saprastu, kā darbojas daba, un nebaidītos no matemātiskām formulām.»
Par "Laboratorium zinātnes skolu":
«Ar to, ka jau mēnesi pēc darbā pieņemšanas sāku izstrādāt programmu“ Ķīmijas udevumu risināšana ”un vēl pēc 1,5 mēnešiem -“ Fizikas uzdevumu risināšana ”. Esmu ļoti pateicīgs par iespēju izmēģināt sevi kā pasniedzēju tik drīz pēc darba uzsākšanas.»
Natālija Ļebeda
Ķīmijas un fizikas pasniedzēja.
Mūsu skolas bijusī audzēkne, kas vēlāk pati nokļuva darbinieka lomā. Četrus gadus darbojās kā asistente, un nu jau otro gadu strādā par pasniedzēju.
Par izglītību un interesēm:
Šobrīd studē medicīnu Rīgas Stradiņa universitātē 4. kursā. Brīvajā laikā aizraujas ar rakstniecību, teātri un dejošanu.
Kas tev visvairāk patīk darbā ar skolēniem?
«Komunikācija ar bērniem. Iespēja viņus iepazīstināt ar ķīmiju un parādīt, cik krāsaina un interesanta tā var būt.»
Kas ir galvenais, ko tu vēlies iedot skolēniem?
«Uzskats, ka ķīmija ir aizraujoša.»
Vladislavs Agarkovs
Elektronikas pasniedzējs.
Laboratorium Zinātnes skola ir Vladislava pirmā darba vieta: “Pirms sāku strādāt šeit, pats mācījos Zinātnes skolas nodarbībās. Pēc kāda laika kļuvu par skolotāja palīgu, un šobrīd esmu Elektronikas skolotājs.”
Par izglītību un interesēm:
Šobrīd studē 3. kursā LU datorikas fakultātē, un Elektronikas un datorzinātņu institūtā nodarbojas ar muskuļu pētīšanu izmantojot ultraskaņu.
Kas ir galvenais, ko tu vēlies iedot skolēniem?
«Mīlestību pret zināšanām.»
Es lepojos:
«Ka esmu Laboratorium Zinātnes skolas jaunākais skolotājs.»
Valerija Krušinska
Ķīmijas un fizikas pasniedzēja.
Ir daļa no Laboratorium komandas jau 4. gadu, un visvairāk mācīšanas procesā viņai patīk komunicēt ar bērniem, un tas, ka bērni izrāda interesi un uzdod jautājumus.
Par izglītību un interesēm:
Šobrīd studē LU Ķīmijas faktultātes 2. kursā, taču brīvajā laikā aizraujas ar dejošanu un volejbolu.
Kas ir galvenais, ko tu vēlies iedot skolēniem?
«Vērtīgas zināšanas un prasmes, labi pavadītu laiku un daudz spilgtu emociju.»
Ko tu ieteiktu skolēnam, kurš vēlas savu nākotni saistīt ar eksaktajām zinātnēm?
«Nekad nenolaist rokas, izzināt pasauli un sekot saviem mērķiem ar entuziasmu un zinātkāri.»
Emīls Zariņš
Ķīmijas un fizikas pasniedzējs.
Mācot bērnus un jauniešus viņam visvairāk patīk redzēt ieguldītā darba rezultātu: kad bērni pat pēc ilga laika atceras un saprot to, ko iemācijās.
Par izglītību un interesēm:
Ir ieguvis 2 maģistra grādus vides inženierijā - no RTU un no Viļņas Ģedimina Tehniskās universitātes.
Brīvāja laikā interesējas par vēsturi, kā arī laiku pavada kopā ar ģimeni un draugiem.
Evelīna Meijere
Ķīmijas un fizikas pasniedzēja.
Pirmo pieredzi darbā ar bērniem guvusi strādājot pirmsskolas izglītības iestādēs vasarās. Laboratorium komandai pievienojās 2023. gadā kā asistente, bet ātri nokļuva skolotāja amatā un nodarbības nu jau 2. gadu vadīs pati.
Par izglītību un interesēm:
Šobrīd studē ķīmiju Latvijas Universitātes 2. kursā.
Kas ir galvenais, ko tu vēlies iedot skolēniem?
«Vēlmi turpināt pētīt un interesēties par zinātni.»
Kas tev visvairāk patīk darbā ar skolēniem?
«Uzklausīt viņu dažreiz "trakās" idejas, kā mēs varētu dažādus procesus pārveidot, kā iegūt jaunus produktus. Vienkārši uzklausīt viņu skatījumu par dažādiem zinātnes aspektiem.»
Daniils Ļeontjevs
Ķīmijas un fizikas pasniedzējs.
Mācot bērnus un jauniešus viņam visvairāk patīk veikt praktiskos uzdevumus / eksperimentus; un pašam mācīties un pilnveidoties, mācot citus.
Par izglītību un interesēm:
Mācās RTU Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultātē, Ķīmijas un ķīmijas tehnoloģiju 2. kursā.
Mājās nodarbojas ar galvanoplastiku, spēlē klavieres, aizraujas arī ar alpīnismu un pārgājieniem, patīk braukt ar motociklu.
Kas ir galvenais ko tu vēlies iemācīt/iedot skolēniem?
"Domāt radoši, lai paši spētu atrast risinājumus iepriekš nezināmajām nestandarta problēmām, balstoties uz iepriekšējo pieredzi un jaunām zināšanām."